Vrolijk Pasen! - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Ester Schotten - WaarBenJij.nu Vrolijk Pasen! - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Ester Schotten - WaarBenJij.nu

Vrolijk Pasen!

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

05 April 2010 | Australië, Bundaberg

Zondag 4 april, Happy Easter!

Terwijl ik vanuit mijn 3-hoge stapelbed uit het raam kijk, hoor ik de vertrouwde geluiden van een vrije dag in het hostel. Ik zie het verkeer over de veel te bekende straat razen en hoor de veel te bekende goederentrein onder dof gedreun voorbij denderen.
Beneden hangt de lijst met alle namen alweer te wachten op een nieuwe, zweterige, zware dag, terwijl de rest van de inwoners van het hostel nog even genieten van Eerste Paasdag.
Welkom terug in City Center Bundaberg!

Ik vraag me af hoe ik weer in hetzelfde hostel belandt ben. Ruim een maand geleden dacht ik dit hostel voorgoed gedag te zeggen. Afgelopen maand heb ik meer dan ooit uitgevonden dat je toch echt geld nodig hebt om te kunnen reizen. Helaas is het als backpacker niet altijd even makkelijk om aan het geld te komen. Veel werkgevers nemen liever geen backpackers aan, omdat wij meestal maar een paar weken kunnen blijven. Zo zijn mijn sollicitaties bij een paar slagerijen, hostels en Subway dus niet helemaal gegaan zoals ik gehoopt had.
Vorige week heb ik Shane gebeld. Ik hoorde dat hij nog steeds in het hostel in Bundaberg was, dus hoopte ik dat hij wat informatie voor me had. Hij heeft mij op de wachtlijst weten te zetten en nog geen week later werd ik door Emma van de receptie gebeld. Ik stond onderaan op de wachtlijst van ruim 20 personen, het zou ongeveer een maand duren voordat ik een bed en een baantje zou hebben. Balen, dacht ik, maar Emma kon me wel een andere optie bieden. Als ik het niet erg vond om weer terug te gaan naar Bruce's farm, mijn oude baantje, dan kon ik over 3 dagen al in het hostel terecht!
Eigenlijk wilde ik niet nog een volle maand Sweet Potatoes rooien en planten en verpakken, maar dit betekende wel dat ik nu al terecht kon, in plaats van over een maand pas.
Mijn plan is om hier een maandje te blijven om genoeg geld voor mijn ticket naar Bali te verdienen. Daarna ga ik mijn laatste stukje oostkust doen, omhoog reizen naar Cairns. Ik wil heel erg graag mijn tijd in Australië afsluiten op mijn favoriete plek: de farm in de Outback. En dan hou ik precies nog 2 weken over om vakantie te vieren in Bali, voordat ik weer thuis kom, eind juni.

Afgelopen week ben ik vanaf Brisbane, waar ik vier nachtjes bij Bee ben gebleven, een stukje omhoog gereisd naar Noosa. Noosa is een bekende surfspot, waar ik ook met Hanna en JT al een paar dagen geweest was. Hier heb ik vier dagen lang gesurfd, gerelaxt op het strand en gewandeld in het National Park, waar ik 3 koala's in het wild heb gezien! Ik ben een dagje gaan kayakken met 2 meiden en ik heb een wakeboard-tour gedaan. Vooral dat wakeboarden was echt super gaaf! We begonnen 's ochtends op een grote markt, vanwaar we doorgingen naar een mooi meer. Daar hadden we een BBQ-lunch. Na de lunch gingen we naar een paar grote watervallen. De gids vroeg wie er zin had om van de waterval te springen. Dat leek me wel heel erg cool, want dat had ik nog nooit gedaan... Ik moet zeggen dat ik wel een beetje de bibbers had toen ik boven op de waterval stond, maar toen ik 15 meter lager in het water terecht kwam, had ik bijna net zo'n grote kick als na de bungee-jump!
Hierna was het tijd om naar het wakeboard park te gaan. Eerst een paar keer op een knieboardje proberen, maar al snel wilde ik het toch op de 'echte' manier proberen. Echt heel gaaf om te doen!

De volgende dag ben ik met de bus naar Bundaberg gegaan. In de bus kwam ik Molly tegen, een meisje met wie ik veel omging toen ik nog in Bundaberg werkte! Zij was net een week weg uit het hostel en kon me dus een goeie update geven van alles wat er in de afgelopen maand gebeurd was. Ook heb ik haar gitaar gekregen! Molly was het zat om met een extra ding rond te reizen en aangezien ik voorlopig toch een maand op één plek blijf, vond ze dat de gitaar maar van eigenaar moest veranderen. We hebben besloten dat we er voor gaan zorgen dat de gitaar zoveel mogelijk plekken van de wereld gaat zien!

Aangekomen in Bundaberg werd ik opgehaald door Helle, Shane en Rick. Super leuk om hen weer te zien! En heel lief dat ze op me stonden te wachten :)
Helle nam me mee naar het huis waar zij nog steeds verblijft (WWOOFing), omdat er in het hostel de komende 2 dagen nog geen plek is.
Bij Helle ben ik de afgelopen 2 dagen ontzettend verwend: heerlijk eten, onbeperkt internet en ze heeft me zelfs mee genomen om te gaan paardrijden! We zijn naar het strand geweest en hebben nog wat dingetjes geshopt voordat ik weer de prut in moet.
Ik ben er nu helemaal klaar voor om weer terug te gaan naar Bruce. Laat die Sweet Potatoes maar komen! Het fijne is dat ik nu weet wat me te wachten staat, dus het zal waarschijnlijk wel een makkelijkere start zijn dan de vorige keer. Bovendien hoef ik niet meer ingewerkt te worden, wat fijn is voor Bruce, maar ook voor mij!

De komende maand zullen mijn blogs dus weer in het teken staan van rood-bruine modder, zweet en waarschijnlijk ook wel wat regen. Ik hoop dat jullie er net zo van gaan genieten als ik! ;-)

Liefs, Ester

  • 06 April 2010 - 05:59

    Bjorri:

    Ik geniet inderdaad val elk verhaal van je. Zelfs van rood-bruine modder, zweet en regen.

  • 06 April 2010 - 14:35

    Willem:

    Heb je nog struisvogeleieren gezocht, of zijn die te groot voor de Easterpossum? ;p

    Succes maar weer met de prutmarathon! X

  • 06 April 2010 - 19:03

    Leonie/marianne/kids:

    geweldig weer, nog niet over terugkomen schrijven hoor, ...je verhalen zijn veel te leuk om te lezen.... willen we nog lang van genieten..

    liefs van ons

  • 06 April 2010 - 19:23

    Mamien:

    Gelukkig heb je niet over 1 april geschreven!
    Ik was niet de enige die er in getrapt is dat je met een gebroken been in het ziekenhuis lag, zelfs slager Joop en broer Bart liepen er met open ogen in! Het hele dorp lacht er inmiddels om :-)

  • 07 April 2010 - 18:54

    Oom Bart:

    Soms wel weer fijn om weer even op "bekend" terrein te zijn. Snel je geld bij elkaar werken en weer verder......! succes met het prut(s)werk.

  • 07 April 2010 - 18:54

    Oom Bart:

    Soms wel weer fijn om weer even op "bekend" terrein te zijn. Snel je geld bij elkaar werken en weer verder......! succes met het prut(s)werk.

  • 07 April 2010 - 18:56

    Digibeet Bart:

    Wel moeilijk 1 x op het knopje drukken..........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bundaberg

Ester

In Australie, Where dreams can come true!! Wake up every morning, and it's just another day in paradise!

Actief sinds 09 Maart 2009
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 68270

Voorgaande reizen:

06 November 2016 - 30 November 2016

Zuid-Afrika

07 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Bali!

07 Oktober 2009 - 22 Juni 2010

Australië

22 Februari 2010 - 23 April 2010

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: