Paradise - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ester Schotten - WaarBenJij.nu Paradise - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ester Schotten - WaarBenJij.nu

Paradise

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

08 Juni 2010 | Indonesië, Batavia

Toen ik gisteravond uit het vliegtuig stapte kon ik het bijna niet geloven, maar het is echt waar! Ik ben in Bali! Vanuit het koude, natte Tamworth, met de zwarte randjes nog onder m'n nagels en het wilde-zwijnen-bloed nog ergens op mijn armen stond ik nu op het vliegveld van het tropische Indonesië, opgewacht door mijn taxichauffeur. Paradijs!
Ik weet dat jullie een heleboel verhalen gemist hebben van de afgelopen 3 weken, bij deze maak ik de belofte dat ik die nog ga schrijven. Sorry voor jullie, ik heb niet veel tijd gehad :) Het is een goed teken denk ik, want het betekend alleen maar dat ik het onwijs naar mijn zin gehad heb!

Gistermiddag liet ik mijn laatste voetstappen achter in Australië. Het is nu echt afgelopen en ik moet zeggen dat het moeilijk is om gedag te zeggen tegen het land wat mijn thuis geweest is voor de afgelopen 9 maanden. Maar aan al het goede komt een eind, en gelukkig wordt dit altijd weer vervangen door iets nieuws. Vandaar dat ik nu, vanaf het randje van het zwembad, mijn verhalen over Bali ga schrijven. Vanochtend werd ik wakker in mijn luxe hotelkamer om te genieten van een heerlijk ontbijt. Waar is dat backpackers-leven nou ineens gebleven? ;-)
Ik besloot om eerst eens een beetje te leren afdingen: op naar de shops dus! Meteen maakte ik al mijn eerste fout: een armbandje voor 50.000 Rph, wat gelijk staat aan ongeveer 5 euro. VEEL te duur! Ik hoorde later namelijk iemand hetzelfde armbandje voor slechts 5.000 Rph kopen...
Na een paar uur rondstruinen, afdingen, verkopers ontwijken, nee zeggen, weglopen, interessante dingen zien en op het strand zitten vond ik dat ik wel een massage verdient had. Maar alleen omdat de masseuse zo aandrong hoor! Voor 50.000 Rph (jup, net zo duur als mijn armbandje) kreeg ik een uur lang een full-body-massage. Dit is nou écht genieten!
Na de massage was het lunchtijd. Ik dook een klein cafeetje in waar het er gezellig en goed uitzag en heb heerlijk Soto Ayam gegeten. Dit is echt zoals ik Indonesië herinner: Heerlijke geuren en smaken overal, prachtige kleuren en geweldige mensen. Love it!

Morgen ga ik besluiten wat ik verder ga doen hier. Ik wil niet 14 dagen op dezelfde plek blijven, alhoewel ik het best zou overleven met al die verwennerij, haha! Ik ga proberen om zoveel mogelijk van het eiland te zien, wat volgens mij best goed moet lukken. Wie weet ga ik ook nog wel naar Lombok en de Gilli-eilanden. We zien wel. Morgen ga ik naar een ander hotel (100.000 Rph per nacht ipv 400.000...) en vanaf daar wil ik uit Kuta trekken om het échte Indonesië te zien.

Dus wordt weer vervolgd! :)

  • 08 Juni 2010 - 12:46

    Jus:

    Hahah Es! Een armbandje net zo duur als een full-body-massage! Ik moest hardop lachen, sorry! Haha.
    Verwen jezelf maar lekker op BALI!!! GRRR! Ik wil ook! En NEE, ik ben NIET jaloers! ;) :P

    Saya cinta padamu. <3

  • 08 Juni 2010 - 19:06

    Willem:

    Lijkt me een rare gewaarwordeing opeens de rijke toerist uit te hangen!
    Groetjes aan de familie Bet en Or ;-)

  • 09 Juni 2010 - 14:05

    Es:

    En bedankt, haha! Ik word weer eens gewoon uitgelachen. pff! Gelukkig maar dat je echt NIET jaloers bent! Dan kan ik dus veilig alle foto's en m'n 2de verhaal uploaden? Ik probeer namelijk ook om je ECHT NIET jaloers te maken hoor! ;)

    Saya Cinta kamu :) <3

    Oja pap, morgen ga ik opzoek naar Bed en Or hoor! Op naar het regenwoud! (Denk ik.. ;))

    xxx!

  • 18 Juni 2010 - 20:47

    Tanteniek:

    En nu, Ester, ben je met de laatste loodjes bezig? Of zit het reizen nu zo diep in je bloed dat je gewoon nog even doorgaat...
    Thuiskomen is ook een avontuur hoor, na zo 'n lange tijd...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Ester

In Australie, Where dreams can come true!! Wake up every morning, and it's just another day in paradise!

Actief sinds 09 Maart 2009
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 68243

Voorgaande reizen:

06 November 2016 - 30 November 2016

Zuid-Afrika

07 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Bali!

07 Oktober 2009 - 22 Juni 2010

Australië

22 Februari 2010 - 23 April 2010

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: