Vakantie!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ester Schotten - WaarBenJij.nu Vakantie!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ester Schotten - WaarBenJij.nu

Vakantie!!

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

28 December 2009 | Australië, Sydney

Fotograafje... Donderdag 17 december

Toen ik vanochtend wakker werd kon ik mijn hele hand niet bewegen. Hanna deed een paar testjes om te kijken of het gebroken was, maar waarschijnlijk heb ik een spier verrekt of gewoon m'n duim flink gekneusd. Shit shit shit!!! Ik kan vandaag dus niet paardrijden, fencen, whipcracken, dammen schoonmaken of wat dan ook. Toen ik het aan Brian vertelde was hij heel erg bezorgd om mijn hand, maar ik was meer worried om het feit dat ik niet kon werken! Daar moest hij zo hard om lachen dat ik dan maar mee moest met de school. Ze hadden vandaag een rustige dag: horseriding-games en 'de' foto bij het Leconfield-bord, dus kon ik mooi mee om alle foto's te maken. Ik heb dus de hele dag lekker fotograafje gespeeld!

Hilton moest vandaag hooi laden. Ongeveer 600 balen, van ruim 20, soms zelfs bijna 40 kg per stuk. Omdat hij alles al met de hand ingeladen had, hielpen wij (Sam, Luke, Hanna, Susi, Oli en ik) met het uitladen ervan. Was ik toch nét even vergeten dat ik de niezerietus krijg van hooi! :P Al hoestend, proestend, jeukend, niezend en snotterend bleef ik stug doorgaan met alle hooibalen aanpakken. Gelukkig zitten er touwtjes omheen, zodat ik mijn duim niet hoefde te gebruiken :) Vandaag wel weer een nieuw woord geleerd: Pigheaded. Dat betekent eigenwijs :)

Soaked! Vrijdag 18 december

Vanochtend hebben we de school uitgezwaaid. Wel raar hoor, 11 dagen lang leer je de meesten best wel goed kennen, en dan ineens zijn ze weer weg! Nou moet ik zeggen dat we het allemaal ook wel errug lekker rustig vonden :) We zijn een beetje op tijd begonnen met opruimen, dus rond lunchtijd was alles schoon en netjes. Er was nog een klusje wat gedaan moest worden, maar het begon een beetje te miezeren, dus niemand wilde het doen. Ik dacht, ach, wat kan die miezer mij nou schelen, en ging de kraan repareren. Toen ik eindelijk het ijzerdraadje om de kraan had, ging het toch wel érg hard regenen... En nog voordat ik me omgedraaid had om terug te lopen, leek het alsof er een hele emmer water over me heen gegooid was!! Ik was tot op m'n ónderbroek nat! Natuurlijk was iedereen heel blij met de regen, want sinds ik op de boerderij ben heeft het niet geregend. We begonnen wel een ernstig watertekort te krijgen. Maar dit was wel erg enthousiast :)

Hanna en JT zijn gisteren vroeg in de nacht vertrokken om Gerben, broertje van JT, van het vliegveld te halen. Na het avondeten waren ze terug. Hele aardige jongen, gelukkig, want komende 3 weken ga ik met deze 3 dutchies 'op vakantie'!

Creperen zaterdag 19 december

Vanmiddag na de lunch vertrokken. De hele ochtend heb ik een rotgevoel gehad: laatste keer douchen hier, laatste keer de koeien zien, laatste keer de paardenstal in... Nog even wat op de muur van Pinky's schrijven (traditie) en een extra lang verhaal met 1000x bedankt in het Comments-book. Shit, wat ga ik deze plek missen!
Toen we gedag gingen zeggen tegen Susi en Hilton liepen er toch wel even wat traantjes over mijn wangen. Het voelt echt alsof ik weer van huis weg ga, het is afgelopen maand gewoon mijn nieuwe huis geworden. Zeker Susi baalde ontzettend dat ik écht wegging, en had dan ook bijna tranen in d'r ogen. Maar gelukkig kan ik bijna zeker zeggen dat ik nog een keer terug kom! Ik wil gewoon mijn laatste paar weken in Australië daar doorbrengen. Voor mij is dit Australië, 100% zeker!
Brian heeft me wel 2x een knuffel gegeven en toen hij zag dat ik tranen op m'n wangen had zelfs nog een 3de keer. Toen zijn we maar snel weggegaan, want anders blijf ik hier voor altijd zitten denk ik :)

Na ruim 5 uur rijden zijn we boodschapjes gaan doen en hebben we een kampeerplaatsje opgezocht. Dit werd een soort rust- en parkeerplaats ergens tussen Tamworth en Brisbane :) Hier hebben we ons tentje opgezet, de steak en spareribs in het pannetje gebakken en na een paar biertjes lekker ons bedje in gekropen. Alhoewel, bedje... Kleedje op de grond en daar met je slaapzak bovenop liggen, in de hoop dat de grond niet zo héél hard is hier in Australië!

Rijden rijden rijden zondag 20 december

Vandaag in een keer doorgereden naar Noosa Heads. Hier wilden we graag heen, dus hebben we van 9 tot 5 gereden. Ik heb mijn eerste 3 uur aan de linker kant van de weg gereden! :D Het rijden zelf gaat best goed, maar vooral kruispunten en het verlaten van rotondes is af en toen best eng!

Aangekomen op Noosa hebben we een hele mooie camping aan zee gevonden. Duintje over en voìla, c'est la mer! Af en toe heb ik hier zelfs een beetje het gevoel dat we 'gewoon' in Frankrijk zijn: zon, zee, strand en met vier Nederlanders. Geen Engels, geen gedoe. Gewoon helemaal No Worries!

Crickey! Maandag 21 december

Vandaag zijn we naar the Australian Zoo geweest! Dit is de dierentuin van Steve Irwin. We hebben super indrukwekkende crocs gezien, het memorial van Steve en gechilld met kangaroo's :)
Hanna en ik zijn samen op de foto geweest met een heuuule grote slang!! En Gerben was zo aardig om deze afdruk voor ons te betalen! Echt super lief!!!
Een uurtje later kwamen we er achter dat je ook op de foto met koala's kon, en aangezien dit écht op mijn to-do-list stond (net als de hele Zoo trouwens), heb ik ook een foto van een koala en mij gekocht. Eindelijk geknuffeld met een Drop-Bear! :D Ze zijn zo zacht en schattig, maar jammer genoeg paste hij nét niet in m'n rugzak...

Als avondeten hebben we lekker makkelijk een broodje Subway gehaald en bij de tent opgegeten. De rest van de avond gezellig zitten kletsen, met een biertje op het strand.

Chauffeur Dinsdag 22 december

Vanochtend vroeg JT of ik fit was vandaag. Zo ja, dan was het mijn beurt om naar Hervey Bay te rijden, hij had geen zin meer om te rijden. Ik vond het alleen maar leuk, en na ruim 3 uur rijden waren we in Hervey Bay. Toen we aankwamen realiseerden we ons dat we nu eigenlijk heel Nederland door hadden gereden, maar hier in Australië stelt het helemaal niks voor! 3 uur lang alleen maar rechte weg, geen afslagen en nauwelijks bochten. Ik kon zo nog wel 3 uur rijden, voor m'n gevoel. We hebben even rondgereden en zijn toen op een camping (alweer aan zee!) neergeploft. Vanaf nu gaan we een paar dagen niks doen!

Update van de avond: We hebben een ontzettende onweersbui gehad. Zo heftig dat zelfs de Australiërs spraken van een van de heftigste van het jaar. We zaten onder het kook-afdak te schuilen, maar Hanna en ik waren toch wel echt heel erg bang! Leuk, dat backpacken! We besloten samen dat we nu toch wel even errug graag een dagje naar huis wilden... Toen Gerben en ik ons tentje in doken bleek deze niet waterdicht te zijn... Met als resultaat dat beide slaapzakken, kussens en 'matrasjes' (2 dekens op elkaar) echt doorweekt waren. Volgende ochtend bleek ook dat mijn tas niet helemaal waterdicht is, met wat natte kleren als gevolg...

I'm dreaming of a white Christmas Woensdag 23 december

Terwijl het in Nederland sneeuwt, hagelt, ijzelt, regent, vriest en nog veel meer, is het hier bijna niet uit te houden. Tussen 12 en 15 uur wordt je zeer sterk afgeraden om de zon in te gaan.
Hervey Bay is een van de plekken vanwaar een boot vertrekt naar Fraser Island, een must-have-done van Aussie. Vandaag zijn we dus gaan proberen om een tour te boeken naar het Bounty-eiland.
We dachten dat dit wel heel lastig zou worden, omdat het hier kerstvakantie is. Dit is ongeveer hetzelfde als in Nederland zomervakantie: hoge tarieven, alles volgeboekt en overbevolkt.
Hoe ontzettend veel geluk wij steeds hebben bleek maar weer: Eerste kerstdag vertrekt om 7 uur 's ochtends onze 2-daagse tour naar Fraser Island! Wij als Nederlandse backpackertjes krijgen de mooiste kerst van ons leven, op de witste stranden met de blauwste zeeën! Whoohooo!!!!
Veel plezier in de sneeuw, wij houden het toch op heet, wit zand :)

Burn, baby Burn! Donderdag 24 december

Vandaag probeerden we lekker uit te slapen. Dit blijkt toch wel heel erg lastig met de volle zon op je tent: om kwart over 7 zaten Gerben en ik al buiten. Veel te warm in ons tentje! Vandaag niks op de planning, dus zijn we rond 10 uur naar het strand gegaan. Wij waren nog steeds in de volle overtuiging dat je tussen 12 en 15 uur niet op het strand moet komen (of ergens anders in de volle zon), dus hebben we goed zonnebrand opgedaan en lekker een uurtje gezwommen, gelegen, gevoetbald en boekjes gelezen.

JT had toch best een beetje een rood gezicht, en toen ik mijn boardshort even omhoog schoof zag ik dat mijn bovenbenen toch ook wel een mooi kleurtje hadden!
Totdat ik onder de douche stapte... Ik checkte m'n rug even in de spiegel, maar dat deed me besluiten alleen een koude douche te nemen... Ik ben nog nooit zo erg verbrandt! Nu snapte ik ook waarom m'n t-shirt schuurde en m'n kont een beetje pijn deed. Auwie!!! En dat terwijl we morgen naar Fraser gaan!
Liters bodylotion (bij gebrek aan aftersun) later durfde ik voorzichtig óp m'n slaapzak te gaan liggen.






Alweer een lang verslag, eigenlijk lezen jullie gewoon lekker mee in mijn dagboek :) Ik heb geen zin om 2 verschillende stukjes te gaan schrijven, dus mijn dagboek is ook m'n reisverslag! Hopelijk vinden jullie het nog een beetje leuk ;)

Mijn volgende verslag gaat over Fraser Island met Kerstmis!! :D

Liefs!

  • 28 December 2009 - 18:58

    Jus:

    Ik vind het nog steeds leuk om te lezen hoor! :D;)

  • 28 December 2009 - 21:58

    Es:

    Gelukkig maar, dan blijf ik gewoon doorgaan! :D xxx

  • 30 December 2009 - 09:41

    Margo:

    Ik vind het ook nog steeds leuk om te lezen,hoor Essie! Het blijft wel moeilijk voor te stellen met de sneeuw voor de deur hier!
    Have fun, girlie!

    x Margo

  • 31 December 2009 - 09:45

    Tanteniek:

    We hangen hier nog steeds aan je lippen! En wensen je een nieuw jaar dat zo mogelijk nog beter is dan het aflopende...

  • 31 December 2009 - 18:52

    MoBaCh:

    Het is weer geweldig wat je hier neerzet. Ik krijg al meer zin in dat landje Down Under. De kerstkaart van de fam. Schotten was ook weer een schot in de roos. Leuk gemaakt door je vader. Ik besef nu dat jij al in 2010 leeft, vreemd bij ons duurt het nog 4 uurtjes.
    Liefs en geniet van je trip.
    Moos, Chris en Bas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Ester

In Australie, Where dreams can come true!! Wake up every morning, and it's just another day in paradise!

Actief sinds 09 Maart 2009
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 68255

Voorgaande reizen:

06 November 2016 - 30 November 2016

Zuid-Afrika

07 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Bali!

07 Oktober 2009 - 22 Juni 2010

Australië

22 Februari 2010 - 23 April 2010

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: