Twee weekjes op visite - Reisverslag uit Taree, Australië van Ester Schotten - WaarBenJij.nu Twee weekjes op visite - Reisverslag uit Taree, Australië van Ester Schotten - WaarBenJij.nu

Twee weekjes op visite

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

22 November 2009 | Australië, Taree

Dag lieve allemaal! Bijna 2 weken hebben jullie niks van mij gehoord, foeifoei! Ik ben 2 weken bij Leonie geweest, een vriendin van me die sinds 8 jaar in Australië woont. Ik heb het hier super gezellig gehad en ben blij dat ik hier geweest ben, al moet ik zeggen dat twee weken misschien een beetje lang was. Samen met hun ben ik een paar keer uit geweest en Leonie is 18 geworden in de tijd dat ik hier was.
Het is echt heel grappig om hier gewoon met normale Aussie-bevolking vanmijn leeftijd uit te gaan! Ik was natuurlijk wel al een paar keer uitgeweest, maar dat was alleen met backpackers. Hier in Australië dansen álle jongens!!!! De meiden zitten vaak maar een beetje toe te kijken, en de jongens gaan compleet uit hun plaat, of ze nou kunnen dansen of alleen maar een beetje staan te hupsen! :D Echt geweldig!!
Vrijdagavond waren we naar de Exchange, maar de bar doet z'n naam geen eer aan gelukkig! Gewoon een gezellige jongeren-kroeg. Ik vroeg me af waarom iedereen toch steeds naar de DJ liep. Bleek dat het karaoke was! Ik moest een beetje lachen toen ze tegen mij zeiden: “Welk liedje ga jij zingen?” Toen ze op mijn antwoord stonden te wachten realiseerde ik me ineens dat het misschien wel geen grapje was.... Hier gaat echt bijna iedereen een liedje doen in een karaoke-bar! Niemand wordt uitgelachen als het vals is, en des te harder krijgen de échte goeien een onwijs applaus!! Dan merk je wel weer dat de cultuur hier wel ietsje anders is.
Leonie haar ouders hebben me meegenomen naar Forster, om een beetje te shoppen en ik heb dolfijnen in de rivier zien zwemmen. Alsof het iets heel normaals is, niemand kijkt op of om! Ik stond natuurlijk met mijn mond open te kijken, wat weer leuke reacties gaf :)

Hier komen bijna geen backpackers, wat mij tot een ware attractie maakte. Alle vrienden van Leonie bleven maar vragen stellen: “Hoe is het weer in Holland?” “Hoe zit het met rijbewijs en uitgaan in Nederland?” “Hoe kan het dat je zo goed Engels spreekt!!!?” En de allerleukste: “Hebben ze in Holland ook bananen en sinaasappels?” (Toen heb ik even het verhaal verteld van Opa: “Are you an orange...?” Voor de familie onder ons :))

Ik heb een heleboel nieuwe mensen leren kennen, vrienden gemaakt, verveeld, warm gehad en in het zwembad gelegen, en twee leuke weken gehad!!

Nu is het tijd om mijn spulletjes in mijn tas te gaan proppen (zal het nog passen?) en gedag te zeggen tegen Taree. Ik ga weer terug naar de Cowboyfarm om daar ongeveer 4 weken te gaan werken!
Het schijnt er nu 45°C te zijn dus ik hou mijn hart vast!

Volgende week zaterdag heb ik weer gelegenheid om op internet te gaan, dus dan horen jullie zeker weer wat van mij!!

Heel veel groetjes en sterkte in het koude, natte Nederland!! ;-)

Liefs, Ester

  • 22 November 2009 - 08:48

    Onno:

    Op naar de boerderie kanjer !!


  • 22 November 2009 - 22:22

    Tanteniek:

    Nou ja, 1 reactie maar vandaag... deze er gauw nog maar even bij. Ik ben heel benieuwd waar je de komende maand je tanden in gaat zetten!
    xxxxx

  • 23 November 2009 - 07:39

    Simone:

    Heej Ester
    Weet je wel dat het hier in die tussentijd
    st Maarten is geweest?
    En dat alle kleine kinderen (en grote mensen)zenuwachtig rond kijken of ze een zwartePiet zien.Wij gaan op naar sinterKlaas.
    Have fun dear!!!!
    Greetings.
    Simone

  • 24 November 2009 - 13:08

    Margo:

    45 graden? Doe mij maar lekker de novemberstormen hier, haha!
    Heel veel plezier daar, geniet ze en doe voorzichtig met Sam!
    x Margo

  • 26 November 2009 - 13:11

    Mamien:

    We kwamen r gisteravond achter dat je er ook weer nieuwe foto's geplaatst zijn. Ook weer heel mooi, maar héél anders dan de vorigen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Taree

Ester

In Australie, Where dreams can come true!! Wake up every morning, and it's just another day in paradise!

Actief sinds 09 Maart 2009
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 68247

Voorgaande reizen:

06 November 2016 - 30 November 2016

Zuid-Afrika

07 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Bali!

07 Oktober 2009 - 22 Juni 2010

Australië

22 Februari 2010 - 23 April 2010

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: