Werkweek zoveel :P - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Ester Schotten - WaarBenJij.nu Werkweek zoveel :P - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Ester Schotten - WaarBenJij.nu

Werkweek zoveel :P

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

03 Februari 2010 | Australië, Bundaberg

Jullie zullen je wel afgevraagd hebben: Leeft ze nog wel? Volmondig kan ik antwoord op deze vraag geven: Ik leef meer dan ooit! :D
Het woord heimwee heb ik ongeveer een maand geleden uit mijn woordenboek geschrapt en genieten gaat me erg goed af, zelfs tijdens het werken.

Met m'n knie gaat het gelukkig weer helemaal goed. Ik heb een paar daagjes iets rustiger aan gedaan op m'n werk, en heb nu gelukkig nergens meer last van. Mijn probleem nu is dat ik geen Nederlands meer spreek! Het laatste Nederlands dat ik gesproken heb is ongeveer 3 weken geleden. Ik praat natuurlijk wel nog Nederlands aan de telefoon met het thuisfront, maar dat is dan ook alles.
Ach ja, misschien moet ik maar een spoedcursus Nederlands gaan volgen, of een inburgeringscursus doen over een maand of 4!

Toen ik naar Bundaberg kwam zag ik in de Lonely Planet iets staan over schildpadden. Ik heb daar verder niet zoveel aandacht aan besteed, maar toen Bee en Oscar van het weekend met het idee kwamen om een schildpadden-tour te gaan doen ben ik toch maar eens wat uit gaan zoeken over de schildpadden hier.
Vlakbij Bagara, een stadje hier vlakbij, is een beschermd stuk strand. Dit is een National Park, waar de dierenbescherming hard hun best doet om de bedreigde schildpadden te redden. Ieder jaar komen er ongeveer 500 schildpadden eieren leggen op dit strand. Als bezoeker kun je hier zelfs bij zijn, wat ons ontzettend gaaf leek!
Daar aangekomen bleek dat wij de mazzel hadden midden in het hatchling-seizoen te zijn. Hatchlings zijn de baby-schildpadjes die vanaf het strand hun weg naar de zee zoeken. En wij hebben een heel nest schildpadjes zien uitkomen!! Dit was zoo indrukwekkend en zo mooi om te zien... We mochten zelfs een schildpadje aanraken om te voelen hoe sterk ze zijn. Wat een ervaring!

Bee studeert Marine-life in Brisbane, en ik vrees dat hij Helle en mij een beetje heeft aangestoken met de interesse voor alles wat onder water leeft. Helle, Bee en ik gaan volgende week duiken en snorkelen op een eiland vlakbij!
Ik zal m'n camera goed opladen :)

Verder gaat hier alles z'n gangetje. Het regent al bijna een week, dus heb ik al 5 dagen niet gewerkt. Wel heel erg balen, want met het geld dat ik verdien van 8 of 9 uur werken in een week kan ik nog niet eens het hostel betalen... Hopelijk wordt het sneel weer beter, want dit schiet niet op.
Omdat ik nog niet zoveel geld heb kunnen sparen heb ik mijn ticket naar Nieuw Zeeland een paar weekjes opgeschoven. 22 februari vlieg ik van Aussie-land naar Kiwi-Country!

Ik ga proberen snel weer iets te schrijven :)

Veel liefs!

  • 03 Februari 2010 - 07:56

    Willem:

    Heey Es, wat ontzettend gaaf om bij die schildpadjes te kunnen zijn! Wat een ervaring! Jammer van het weer, maar je kunt nu wel tussen de piepers oefenen voor het snorkelen.
    (Enne heeft de Couscous plaats gemaakt voor de Possum?...;)

  • 03 Februari 2010 - 10:46

    Favoom :

    Hee Es,
    Neem effies zo'n schildpadje mee in een potje met luchtgaten voor Mick en Benthe! Leuk man, in onze trampolinekuil zal die het goed doen, kunnen wij hem ook trainen in lopen naar de zee......have fun! X

  • 04 Februari 2010 - 09:23

    Ken:

    Ha! Wat een schatje die possum! Hopelijk kun je vlug weer wat centjes verdienen! Grtz!

  • 04 Februari 2010 - 14:33

    Margo:

    Leuk die foto's, ik ken de possum van NZ alleen maar plat...
    Hij lijkt wel een beetje op de Furby.
    Hopelijk gaat weer snel de zon schijnen voor je!

    x Margo

  • 05 Februari 2010 - 07:47

    Simone:

    Heej Ester
    Gewoon weer beginnen met Aap Noot Mies of
    Pim Roos Vis
    Knuffel van
    mij

  • 05 Februari 2010 - 23:00

    Tanteniek:

    Ik ben helemaal jaloers op jou, dat je zo'n schildpadje mocht aanraken...
    Maar harstikke leuk om het een beetje mee te mogen beleven doormiddel van jouw verhalen.
    Vooral af en toe blijven schrijven en foto 's delen, hoor!
    Liefs uit Alkmaar!

  • 11 Februari 2010 - 21:01

    Sjager:

    Hoi Ester,
    Duurt wel even voordat je in zo'n schildje slapen kan, zoals je vader vroeger deed! Liefs en grtjs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bundaberg

Ester

In Australie, Where dreams can come true!! Wake up every morning, and it's just another day in paradise!

Actief sinds 09 Maart 2009
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 68171

Voorgaande reizen:

06 November 2016 - 30 November 2016

Zuid-Afrika

07 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Bali!

07 Oktober 2009 - 22 Juni 2010

Australië

22 Februari 2010 - 23 April 2010

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: