Laatste weekjes! - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Ester Schotten - WaarBenJij.nu Laatste weekjes! - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Ester Schotten - WaarBenJij.nu

Laatste weekjes!

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

19 Februari 2010 | Australië, Bundaberg

Dag lief thuisfront!
Hoe is het daar in het koude, rillerige kikkerlandje?
Hier aan de andere kant van de wereld gaat alles prima. Ik kan helaas niet zeggen dat het hier ontzettend warm is. Afgelopen 3 dagen heeft het weer heel veel geregend, dus heb ik al sinds maandag niet meer gewerkt. Gelukkig hebben we wel een heleboel andere gave, leuke dingen gedaan afgelopen weken!

Hen's Night.

Jamie, mijn supervisor, gaat over een klein maandje trouwen. Daarom had ze vorige week haar vrijgezellen-avond. Alida (Zweeds meisje waar ik altijd samen mee werk) en ik waren ook uitgenodigd. In eerste instantie wilden we eigenlijk niet heen, we kennen daar niemand en het voelde een beetje gek om naar de 'Hens party' van je supervisor te gaan. Maar ze bleef maar aandirngen, en er zou ook een stripper komen, dus tsja, dan moesten we maar even een kijkje gaan nemen :) Jamie zei dat we ook 2 vrienden (liefst vrouwelijk) mee mochten nemen, dus gingen Molly, Alida, Johanna (alle drie Zweeds) en ik in onze mooiste outfit (jaja, ik had een rokje gekocht dus was ik iets minder backpacker dan normaal) op weg naar de stripper.
Daar aangekomen bleek dat de stripper niet op was komen dagen, dus waren we wel een beetje teleurgesteld. Het werd goedg emaakt met een flink avondje stappen met echte Aussie-sheila's :)
Alida en Johanna besloten naar huis te gaan, maar Molly en ik gingen natuurlijk mee naar alle clubs en kroegen. Het was een soort kroegentocht door Bundaberg. We hebben ontzettend veel lol gehad met de groffe, ruige meiden. Alle vriendinnen van Jamie hadden een jurk voor haar gemaakt en daar snoepjes op genaaid. Elke jongen/man die we tegenkwamen moest een snoepje van haar jurk eten, ze mocht niet eerder naar huis dan haar jurk leeg was :)
De volgende morgen moesten we gewoon werken, dus zaten we allemaal nog half dronken ("Nee hoor Bruce, we zijn hartstikke nuchter!") op de planter. Yep, ik werk op een superfarm!

Finding Nemo!

Afgelopen zondag ben ik met Helle en Bee naar het eiland Lady Musgrave geweest. We hebben gehoord dat je hier in de omgeving heel mooi kan snorkelen en duiken. We zitten ongeveer halverwege het Great Barrier Reef, dus dat was wel een van onze 'Things to do'. We hadden een soort tour geboekt, waarbij je een paar uur gaat snorkelen, een introductie-duik kunt doen of een gevorderde duik, een wandeling over het eiland en lunch (eindelijk goed eten!! :P)
Helle en ik hadden de introductieduik geboekt en Bee zou de gevorderde duik gaan doen. Het was ongeveer anderhalf uur rijden. Om 5 uur 's ochtends haalde Helle ons op, zij heeft een autootje dus konden we makkelijk in Town of 1770 komen, vanwaar de boot zou vertrekken. We moesten een aantal formulieren invullen over je gezondheid, verzekeringen en gegevens. Toen we deze formulieren ingeleverd hadden, werd er gevraagd wie Ester was. Ze moest mij helaas heel erg teleurstellen, maar ik kon niet duiken. Omdat ik medicijnen tegen astma gebruik, zou het te gevaarlijk zijn. Ik probeerde uit alle macht uit te leggen dat ik deze medicijnen alleen maar gebruik als ik verkouden ben en dat ik niet echt astma heb, maar zij mag het risico niet nemen. Ik snap van haar kant dat zij verantwoordelijk is en dus niet het risico wil lopen dat er iets gebeurd, maar ik was zo zo teleurgesteld!! Dit was een van de dingen die ik altijd al had willen doen, en waarschijnlijk zal het voor mij nooit mogelijk izjn om te duiken... Mij werd geadviseerd om een dokter op te zoeken en een long-capaciteit test te doen, dus ik denk dat ik dat maar doe. Je hebt deze testresultaten namelijk ook nodig voor Skydiven...
Desalniettemin heb ik toch onwijs veel mooie visjes gezien! Ik heb Nemo gevonden (ja, de echte oranje-witte Nemo!) en ben aangevallen door een hele school zebravisjes :) We hebben schildpadden zien zwemmen en een wandeling over het ' Expeditie Robinson Look-a-like eiland' Lady Musgrave gemaakt. Helaas heb ik maar 10 minuutjes met Bee en Helle samen gesnorkeld, omdat zij aan het duiken waren. De rest van de dag heb ik in m'n eentje door de grote oceaan rondgedobberd. Gelukkig kon ik wel rond om hun snorkelen, dus heb ik Helle haar eerste duik zien maken! Ik hoop dat ik dit ook nog ga doen...
Ondanks dat het een ontzettend grote tegenvaller was heb ik toch een leuke dag gehad. Ik heb mooie visjes gezien en het was super mooi weer.

Family-dinner

Een paar weken geleden kwam i kerachter dat er familie van ons in Bundaberg woont. Astrid de Wit is de dochter van mijn opa's broer. Vorige week had ik eindelijk het lef om haar te bellen en te vertellen dat ik ook in Bundaberg ben. Dit was best eng, ik ken haar niet en ik had geen idee wat ik moest zeggen. Maar het viel alles mee, ze was hartstikke aardig en beloofde mij terug te bellen om een keertje wat af te spreken. Nu wil het toeval dat haar zus, Shirley, deze week in Bundaberg is, dus werd ik dinsdagavond bij hun uitgenodigd voor diner. Ze hebben 3 zoontjes, Joe van 6, Oscar van 4 en Max van 2 jaar oud. Oscar was meteen stapelverliefd op mij en is de hele avond niet meer van mij schoot afgeweets. Ook heb ik trampoline gesprongen met de 3 boys! (Op precies dezelfde trampo als opa en oma hebben!) en hebben we een groepsfoto gemaakt. We hebben een echte Australische barbecue gedaan en alle ervaringen over de familie gedeeld. Ze hebben mij Bundaberg Liqueur met cream laten proeven. Dat is lekker!! Smaakt een beetje als Bailey's :)
Het was en eerg gezellige avond en ik ben blij dat ik de moed heb gehad om te bellen.

Alcoholistje?

Omdat we gisteren een vrije dag hadden besloten we om met een groepje naar de Rum-factory te gaan. Bundaberg Rum is de bekendste rum hier in Australie en wordt heel veel gedronken. Bundy-Rum-Coke is errug lekker ;-) De avond daarvoor had ik al de Bundy-Liqueur geproefd bij Astrid en Brendan, dus moest ik natuurlijk wel uitvinden waar dat eigenlijk vandaan komt.
Met Molly, Alida en Bee zijn we door de stromende regen naar de Bundaberg Rum Factory gewandeld. Het was een erg interessante tour, we hebben veel geleerd over ons favoriete drankje. We zullen het nu met meer liefde drinken :)
Aan het eind van de tour mochten we allemaal 2 soorten rum kiezen om te proeven. Ik heb de Rum dry Ginger Ale geproefd en nog een keer de liqueur, want die was toch wel erg lekker. Op de terugweg regende het zo hard dat we allemaal tot op ons ondergoed nat waren. Ik had een regenjas aan, maar na onze half uur durende wandeling terug was zelfs m'n shirt doorweekt. Bee had een fles liqueur gekocht dus hebben we lekker met warme chocomel met liqueur in onze truien op de bank een film gekeken :) Ideaal!
Voor mij is het alweer bijna tijd om Bundaberg te gaan verlaten. Wel een heel raar idee, bijna twee maanden heb ik hier geleefd, gewerkt, vrienden gemaakt en uit geweest. Ik realiseerde me vandaag hoe snel je eigenlijk je eigen leventje ergens opbouwt en ergens gewend raakt. Ik heb ontzettend veel zin in mijn volgende bestemming: Nieuw Zeeland! Maar ik vind het ook wel een beetje jammer om hier weg te gaan. Ik heb een hoop nieuwe vrienden gemaakt en ook al is er hier niet zoveel te doen, je raakt toch gehecht aan een plekje.

Nog 3 daagjes te gaan, met hopelijk nog wat werk als de regen stopt, en dan gaan we weer aan een nieuw hoofdstuk beginnen!!!



*Ik heb helaas nog geen nieuwe foto's kunnen uploaden, omdat internet op mijn laptop op het moment niet werkt. Zodra ik de mogelijkheid heb post ik een berichtje op mijn website hier!!*

  • 18 Februari 2010 - 11:17

    Simone:

    Het klink weer goed allemaal maar ook erg lekker! Ester.
    Als je die inspanningstest ergens kan laten afnemen en hij is oké dan heb je een vrijbrief om de rest van het leuks wat je nog wil gaan doen ook te mogen!
    Soort van sportpaspoortje! Doe je best bij die test!
    Heel veel groetjes en een dikke knuffel van mij.

  • 18 Februari 2010 - 21:45

    Jolande:

    Ruige avonturen Ester, ben benieuwd of je je hier weer kunt aanpassen straks. Ben ook héél benieuwd wat je van Nieuw Zeeland gaat vinden ...
    In Alkmaar zit duikmedisch arts (tevens dermatoloog) Menno Gaastra, daar kun je wellicht met wat vragen terecht.
    Heb en hou het goed, liefs, Jolande

  • 22 Februari 2010 - 10:42

    Mamien:

    Heel veel plezier in Nieuw-Zeeland!!
    En maak er hier ook weer wat moois van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bundaberg

Ester

In Australie, Where dreams can come true!! Wake up every morning, and it's just another day in paradise!

Actief sinds 09 Maart 2009
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 68252

Voorgaande reizen:

06 November 2016 - 30 November 2016

Zuid-Afrika

07 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Bali!

07 Oktober 2009 - 22 Juni 2010

Australië

22 Februari 2010 - 23 April 2010

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: