Werkweek 2 :) - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Ester Schotten - WaarBenJij.nu Werkweek 2 :) - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Ester Schotten - WaarBenJij.nu

Werkweek 2 :)

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

16 Januari 2010 | Australië, Bundaberg

Picking, cutting, planting, cutting, planting, packing and so on Vrijdag 15 januari

Vandaag kwam ik er ineens achter dat ik al een week niks meer geschreven heb! Nou moet ik zeggen dat er ook niet zo heel erg veel bijzonders gebeurd is afgelopen week. Ik heb meer dan 50 uur (in 6 dagen) op Bruce's farm gewerkt. Aardappelen rapen (opgraven), aardappelplantjes planten, aardappelstekkies afsnijden om te planten en uiteraard een héleboel aardappels verpakken. Ik krijg steeds meer verantwoordelijkheden op de boerderij. Ondanks dat ik 'maar een backpacker' ben, mag ik al best veel dingen doen. Als we met alle backpackers in de paddock zijn, ben ik vaak degene die 'supervisor' is, dus checken of de goeie aardappels in de kratten gaan en zorgen dat echt alle aardappels opgeraapt worden. Ik zal even een kort lijstje geven van de mensen waar ik op dit moment mee om ga.
Bruce: Duidelijk lijkt mij. Mijn baas :)
Jaime: Een van de permanente werkers op Bruce's farm. Zij werkt hier al een paar jaar. Kan heel streng zijn, maar over het algemeen heb ik heel veel lol met haar.
Gina: Wat oudere vrouw en ook permanent. Surft al meer dan 25 jaar en gaat me binnenkort een keertje meenemen! :D
Helle: Deens meisje, vorige week weggegaan naar een WWOOF-farm hier in de buurt. Daar was het te saai dus ze komt dinsdag weer terug om hier te werken.
Bee: Heet eigenlijk Benedict maar wij noemen hem Bee of Ben. Veel makkelijker ;) Hij komt uit Singapore dus zijn moedertaal is Engels.
Oscar: Zweedse jongen. Soms een beetje grof, maar over het algemeen heel erg grappig
Shane: Een echte Ier! Onverstaanbaar en wel :) Ik slaap bij hem in de kamer. Elke ochtend word ik (2 minuten voor m'n wekker) met een paar klopjes op m'n arm wakker gemaakt: “Ester, it's quarter past five!”

Buiten het werken om heb ik een heleboel lol met deze jongens. Eigenlijk gaat iedereen in dit hostel om met iedereen. One big family!
Bee werkt ook af en toe op Bruce's farm. Mijn eerste dag heb ik met hem samengewerkt om alles een beetje te leren, maar ik heb daar nu al zo vaak gewerkt dat ik nu meestal tegen hem zeg wat er moet gebeuren :P
Op donderdag, vrijdag en zaterdag kosten de 'kannen' bier maar 5 dollar, dus is het uitgaans-avond. De vrijdag, zaterdag en zondag zijn dus erg zwaar als je gewoon om 5 uur op moet staan :P
Op het moment leert Bee Nederlands, (we hebben uit gevonden dat schichtig niet uit te spreken is) en doen niet zoveel buiten het werken om.

Vandaag hebben we geplant op een machine. Je zit dan op een soort stoeltje die achter de trekker hangt, met een krat met stekjes. Achter op de trekker staan alle kratten opgestapeld.
De bestuurder was alleen niet zo handig bezig vandaag, dus de hele trekker schudde, waardoor de kratten van de trekker vielen. Natuurlijk mijn kant op, dus nu heb ik overal blauwe plekken, schrammen en m'n knie is dik :(
Morgen heb ik gelukkig een dagje vrij, dus hopelijk gaat het maandag weer beter.


  • 16 Januari 2010 - 13:28

    Willem:

    Zal me niets verbazen als je volgende week zélf op die trekker rijdt! ;p
    Succes met je knie...

  • 16 Januari 2010 - 21:01

    Leonie/marianne:

    hard werken dus, en het blijft leuk dat je het leuk vindt.
    Miscchien was dat surfbaantje in het begin ook wel iets te 'lui' voor je geweest. Dit en je vorige activiteit was waar je werkelijk voor kwam.
    en straks mag je weer lekker 'luieren' in Nederland
    geniet lekker door

  • 16 Januari 2010 - 22:18

    Tanteniek:

    Heb vandaag nog lekker gebakken piepertjes gemaakt. Je weet maar nooit... ze zouden zomaar uit Australie kunnen zijn geimporteerd! xxx

  • 20 Januari 2010 - 07:48

    Simone :

    Het benne vast geen bintjes Ester!

  • 20 Januari 2010 - 19:51

    Joso De Bolleboso:

    Jij hebt het naar je zin! Ik lees het alweer :) Mooi joh, super!
    Enne... respect voor je 5.15 uur opstaan! Kom ik aan met 6.00 uur :P

    De slagerij mist je hoor! Maar heeft aan Do ook wel weer een goeie vervanger gevonden!

    Knuf je favo collega van the butcher shop (op Roel na natuurlijk!) ;)

  • 20 Januari 2010 - 21:25

    Loïs:

    Wat n verhaal weer!
    Zie die kistjes ook echt zo op je vallen.... (a) hihi
    Hopelijk gaat t knietje nu weer goed!

  • 26 Januari 2010 - 20:18

    Wik:

    en dan te bedenken dat je ergens ver weg op deez' aardkloot (down under) zomaar weer met de aardappeleters van van Gogh aan het stoeien bent, hoewel... Vermaak je en houd je >,
    wik

  • 31 Januari 2010 - 08:51

    Bjorri:

    Komt er ooit nog een verhaaltje zonder ongelukken of verwondingen?

    :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bundaberg

Ester

In Australie, Where dreams can come true!! Wake up every morning, and it's just another day in paradise!

Actief sinds 09 Maart 2009
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 68268

Voorgaande reizen:

06 November 2016 - 30 November 2016

Zuid-Afrika

07 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Bali!

07 Oktober 2009 - 22 Juni 2010

Australië

22 Februari 2010 - 23 April 2010

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: