Byron Bay - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ester Schotten - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ester Schotten - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

25 Oktober 2009 | Australië, Sydney

En daar gaan we weer! Terwijl ik dit schrijf ben ik onderweg naar Brisbane. Vanuit Brisbane ga ik met een andere bus naar Tamworth om aan m'n cowboycursus te beginnen! Het is hier nu 12 uur in de middag en morgenochtend 5.45 uur kom ik aan in Tamworth. Dat wordt een lange nacht, maar er is me beloofd dat het écht de moeite waard is!
Afgelopen weekend waren we aangekomen in Byron Bay. Na een super tegek gaaf mega vette surfweek! Omdat we bijna allemaal in het zelfde hostel zitten hebben we nog steeds een beetje het surfcamp-gevoel gehad. Gezellig met z'n allen koken, eten, naar het strand en 's avonds stappen. Deze groep ga ik wel missen, het was gezellig! Ook moet ik zeggen dat Byron echt de moeite waard is, jammer dat ik er maar anderhalve dag geweest ben. Ik denk dat ik hier nog wel een keer terug ga komen. Het is echt een typisch surfdorpje, met allemaal hippies en gave busjes. Wel een beetje toeristisch, maar men probeert dat hier zoveel mogelijk tegen te gaan. Zo mogen er hier geen grote ketens zoals MacDonalds en BurgerKing of grotere supermarkten komen. Geeft een leuke sfeer :)

De laatste dag van het surfcamp is voor mij een dag geworden om nooit te vergeten. Rees, een van de surfinstructeurs kwam naast mij liggen met z'n surfboard. “Hello Dirty-Dutchy, how'ya doin'”? (Dirty-Dutchy is mijn andere bijnaam... vraag me niet waarom, maar volgens mij vinden ze het gewoon leuk klinken :P ) Ik raakte met hem aan de praat en na een poosje vroeg hij of ik op zoek was naar werk! Een beetje twijfelend zei ik: “uhh, I guess?” Rees vroeg me of ik het leuk vond om op het surfcamp te werken!!! Niet als surfinstructeur, maar als een soort assistent-instructeur. Ik krijg er eten en accommodatie voor en moet minimaal 3 weken blijven. De hele dag surfen, op het strand zijn en gezelligheid!!! Jammer genoeg kan ik niet meteen aan de gang, dus ik vroeg Rees of ik later terug mag komen, en dat was geen probleem. Dus, over een klein maandje heb ik werk!

Alsof mijn dag nog niet volmaakt was deden we na de lunch een surfcontest. En misschien raad je het al: ik won! Doordat het zulke grote surfboards zijn en we op een plek waren waar heel mooie kleine golfjes waren kon ik een handstand op mijn board doen en dat vonden ze wel een eerste plek waard. (zie foto's @ http://nl.fotoalbum.eu/esterschotten) Al met al is het dus gewoon een topweek geweest, en ik ben heel blij dat ik de beslissing heb genomen om deze week te doen.

Met een grote lach kijk ik terug op een goeie week, en ga ik de volgende goeie 11 dagen tegemoet! Over ongeveer 24 uur zit ik hopelijk op een paard. Na mijn cowboycursus ga ik terug richting Taree om Leonie Kaandorp op te zoeken. Daar blijf ik ongeveer 2 weken en dan ga ik terug naar het surfcamp.

Jullie horen snel weer wat van mij!
Lots of love!
Ester

  • 25 Oktober 2009 - 08:54

    Mamien:

    Geweldig!!
    net twee weken op pad en dan al je droombaan!
    Maar nu eerst genieten bij de cowboys!
    Ik ben heel benieuwd:-)
    Hugje XXX

  • 26 Oktober 2009 - 10:34

    Mick En Benthe:

    Lieve Ester,
    Wat cool, die handstand op je surfplank! Wil je dat ook een keer in Camperduin doen?
    En neem je dan de dolfijnen mee? ;-)
    Dikke knuffel van ons!
    Mick en Benthe

  • 27 Oktober 2009 - 15:28

    Marije:

    Hey Essiej,

    Super Koel dat je nu al een baantje aangeboden hebt gekregen! Maar dat is ook eigenlijk wel wat voor jou. Volgens mij voel jij je als een vis in het water of als een surfer in het juiste werelddeel daar!
    Ik ben echt trots op je dat jij dit toch maar even doet.
    Veel plezier met je cowboy ofwel cowgirl cursus. Ik hoop dat je ook nog wat ervaring opdoet met het verzorgen van dieren. (Staat goed op je cv (;P))

    xxx

  • 02 November 2009 - 21:51

    Tanteniek:

    Ben zo benieuwd naar het vervolg...

  • 05 November 2009 - 16:41

    Nico&Hanneke:

    Hoi Es,

    Prachtig om je verhalen en ervaringen te lezen. Zojuist je mam even gebeld, want ik wist niet meer precies onder welke naam je blog was te vinden.... Ze vertelde dat ze nog uit bed was ge-SMS't toen je vanuit de cowboycursus opeens even telefonisch bereik bleek te hebben.

    Tjonge wat zul je daar genieten van al die ervaringen. Ook prachtig dat je nu al bijna een baantje in het surfen hebt aangeboden gekregen!

    Heel veel plezier daar als cowgirl. We blijven lezen hoe het je allemaal vergaat daar "downunder".

    Vroeger in London eens op stad geweest met een Aussie en een Nieuw-Zeelander: die noemden elkaar als bijnaam steeds "You kangaroo" of "You Kiwi". Volgens mij worden bijnamen daar (zoals je al gemerkt had) veel gebruikt onderling.

    Blijf goed in het zadel daar en laat je er niet afgooien.

    Groetjes uit Neeritter!

  • 07 November 2009 - 16:42

    Tom:

    zijn hun allemaal NL?

    veel plezier:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Ester

In Australie, Where dreams can come true!! Wake up every morning, and it's just another day in paradise!

Actief sinds 09 Maart 2009
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 68256

Voorgaande reizen:

06 November 2016 - 30 November 2016

Zuid-Afrika

07 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Bali!

07 Oktober 2009 - 22 Juni 2010

Australië

22 Februari 2010 - 23 April 2010

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: