Wildlife park & Opera House - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ester Schotten - WaarBenJij.nu Wildlife park & Opera House - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ester Schotten - WaarBenJij.nu

Wildlife park & Opera House

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

12 Oktober 2009 | Australië, Sydney

G'day lief Thuisfront! ;)

Gisteren hoorde ik dat het bij jullie echt super mooi weer is geweest afgelopen dagen. Waarschijnlijk zullen jullie me dus niet geloven als ik zeg dat het hier al sinds we aangekomen zijn eigenlijk de hele dag regent. Vandaag kwamen er wel een páár zonnestraaltjes tussen de regenbuien door, maar over het algemeen moet je ook hier in Sydney gewoon een lange broek en trui aan! Dus loop ik al de hele week in dezelfde kleren, want ik heb maar 1 lange broek en 1 trui :D Meteen goed ingewijd dus!
De eerste dag en tijdens de vliegreis trok ik heel veel met Steffi op, maar sinds gisteren heb ik ontdekt dat het tussen Joyce en mij ook heel goed klikt. Steffi en een paar anderen vanochtend naar een ander hostel gegaan, wat ik morgen ook ga doen. Dit hostel is toch best wel prijzig. Waarschijnlijk ga ik naar Bondi-Beach, dus eindelijk strand! Joyce en ik zijn vandaag naar een Sydney Wildlife geweest. Dat is een soort dierentuin, overdekt, in Darling Harbour (de haven). We hebben onze eerste koala's en kangaroo's gezien! :D (zie foto's op www.esterschotten.hyves.nl, Onno was zo lief om ze te uploaden voor me! :D Ik ben nog bezig met een andere site om m'n foto's op te zetten, maar wie weet heeft mijn lieve vriendje ook dát al geregeld ;))

Mijn plan hoe ik Australië door ga trekken is wel een beetje gewijzigd de laatste dagen. Morgen ochtend vertrek ik dan richting Bondi-Beach. Daar wil ik een laatste weekje Sydney doen want ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met de Big City. Misschien ook omdat ik maar een simpel boeren meisje ben :) Vanuit Bondi-Beach wil ik een tour door de Blue Mountains gaan maken een een cliff-walk langs de kust. En natuurlijk een dagje op het strand liggen als het beter weer wordt!
Vanuit Bondi Beach ben ik van plan om volgende week maandag mee te gaan met een surfcursus van de ASA. Die vertrekt vanaf Sydney naar Byron Bay in 5 dagen. Dan ben ik meteen een stukje hoger en heb ik m'n surflesjes gehad, zodat ik ocean-proof ben (hoop ik!). Daarna door naar Brisbane en vanuit Brisbane met de trein weer terug naar Tamworth op 25 oktober om dan 26 oktober 11 dagen lang de cowboycursus te volgen!
Tegen de tijd dat ik klaar ben met de cursussen denk ik dat mijn geld wel een beetje op is en wil ik op een WWOOF-farm gaan werken. Dat is een boerderij waar je ongeveer 6 uur per dag werkt tegen kost en inwoning. Je betaald dus niks maar krijgt ook niks. Van daaruit wil ik een beetje op zoek gaan naar werk in omgeving Brisbane/Tamworth e.d. Waarschijnlijk ga ik in die periode ook langs familie en misschien wel naar Taree, waar Leonie Kaandorp (oud klasgenootje) woont. Zij weet alleen nog niet dat ik in Australië ben :P Bovendien zijn deze bezoekjes afhankelijk van m'n werk, geld, het weer en andere mensen met wie ik dan misschien optrek.
7 februari vlieg ik sowieso naar Auckland (Nieuw Zeeland), daar blijf ik 2 maanden, t/m 7 april om dan terug te vliegen naar Brisbane en in grof 2 maanden naar Cairns te reizen. En 22 juni moet ik dan alweer in Sydney zijn om terug naar huis te vliegen! Volgens mij gaat de tijd straks zo ontzettend snel, dat ik niet meer weet hoe ik alles nog ga doen wat ik nog wil. Alhoewel ik dat gevoel nu nog helemaaal niet heb, maar dat komt misschien omdat ik, zoals ik al zei, me niet zo op m'n plekje voel hier in Sydney.
Gelukkig heeft Joyce dat gevoel ook wel een beetje en zijn we daarom vandaag naar het Wildlife-park gegaan. Lekker diertjes kijken :)

Gisteren zijn we half Sydney doorgewandeld (van 12 tot 17 gelopen) en hebben we het opera-house, harbour bridge en de botanic gardens gezien. Ondanks het feit dat we een kaartje van Sydney bij ons hadden waren we toch wel een beetje verdwaald :) Twee blonde meiden bleek maar weer, want we hadden alles opgezocht en uitgestippeld, maar we wisten niet in welke straat ons hostel zat!! We probeerden dus aan iedereen te vragen in welke straat Base-hostel zat, maar niemand wist het. Toen zijn we terug gelopen naar de MacDonalds (we're lovin' it, haha!) en vanuit daar wisten we (uiteraard) de weg weer terug! Wat een avontuur, lost in Sydney! We hebben er wel heeel erg om gelachen! Citaatje van Joyce: “backpacken is misschien toch wel niks voor mij,” nadat we met tas en al naar een andere kamer moesten en dus wel 2(!!) trappen op moesten! Let the adventure begin! :D

  • 12 Oktober 2009 - 10:04

    Mandy:

    HeeY Es,

    Lekker op avontuur lees ik al..:) Geniet er lekker van! Ik ga woendag zelf ook op vakantie dus zal je reisverslagen even een tijdje niet kunnen volgen, maar daarna lees ik me weer helemaal bij;)

    Geniet ervan!!Kusss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Ester

In Australie, Where dreams can come true!! Wake up every morning, and it's just another day in paradise!

Actief sinds 09 Maart 2009
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 68158

Voorgaande reizen:

06 November 2016 - 30 November 2016

Zuid-Afrika

07 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Bali!

07 Oktober 2009 - 22 Juni 2010

Australië

22 Februari 2010 - 23 April 2010

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: