Dovecot - Reisverslag uit Kabra, Australië van Ester Schotten - WaarBenJij.nu Dovecot - Reisverslag uit Kabra, Australië van Ester Schotten - WaarBenJij.nu

Dovecot

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

12 Mei 2010 | Australië, Kabra

Donderdag 6 mei, Dovecot, Kabra

Een week geleden heeft Helle me afgezet in Kabra, op een cattle-property genaamd Dovecot. Ik werd verwelkomd door de eigenaar Noel, zijn vrouw Path, zijn zoon Louis en Louis' vriendin Jorran. Ook sjeeste er meteen 4 nieuwe vriendjes op me af: Dexter, Ruby, Bobo en Elly zijn hun hyperactieve honden. Noel liet me hun (supermoderne, zelfgebouwde huis van nog geen jaar oud) zien en nadat we de spullen naar mijn kamer gebracht hadden gingen we vrijwel meteen aan het werk. Vandaag zou ik hem helpen met het aanleggen van elektriciteit in de schuur. Uiteindelijk moet deze schuur een soort verblijf worden voor backpackers, zodat de OZ-experience-bussen hier een nachtstop kunnen maken.
De eerste twee dagen zijn we druk bezig geweest met 5 TL-buizen aan het plafond schroeven, te voorzien van stroom en de snoeren netjes wegwerken. Aan het eind van de 2de dag mocht ik de schakelaar overhalen: Het werkt! :) Afgelopen week heb ik alweer een heleboel nieuwe dingen geleerd en gedaan: Ik heb (eindelijk) leren trekker rijden, een stukje op een bulldozer gereden, een hekwerk neergezet en stevig gemaakt met cement (cement leren mixen dus ;) ) en het grootste en meest indrukwekkende project: een watertank naar beneden gehaald. Deze watertank stond op 4 palen ongeveer 3 meter hoog en was te oud, dus moest worden verwijderd. We bonden een paar kettingen om de tank heen, zodat we een grote happer (excavator) de tank de lucht in konden tillen. Noel liet me eerst een beetje oefenen met de joysticks van de happer, waarna ik de hele tank de lucht in tilde en ongeveer 50 meter verder voorzichtig op de grond neerzette! Daarna trokken we de 4 palen de grond uit en toen was het tijd voor het leukste deel: De tank moest geplet worden! Met een flinke vaart mocht ik de schep van de happer op de tank laten vallen! :D

De nieuwe keuken in de schuur is echt mijn project geworden. De afgelopen 2 dagen hebben we stopcontacten geïnstalleerd, de laatste gipsplaten vastgeschroefd en de gaatjes en gleuven dicht geplamuurd. Plamuren is best leuk om te doen! Het enige nare is dat het ook geschuurd moet worden.. En dat is een stofifg rotklusje!

Woensdag 12 mei, Keukenprinces

De keuken is bijna klaar! Alle muren zijn geplamuurd, geschuurd, geschilderd, nog een keer geschilderd en nóg een keer geschilderd! De stopcontacten zitten op hun plek en zelfs het licht werkt al! De afgelopen 4 dagen ben ik fulltime bezig geweest in mijn eigen kleine kamertje, met muziek aan en 2 honden die me gezelschap hielden. Het ziet er super goed uit, al zeg ik het zelf.

Ik heb het hier nog steeds naar m'n zin op de boerderij, alhoewel ik wel blij ben dat ik vrijdag weer weg ga. Twee weken is lang genoeg. Het is voornamelijk het huis-, tuin- en keuken-klussen wat ik hier doe, bijna geen boerderijwerk waar ik op had gehoopt. De mensen zijn heel aardig en het eten is super (!), maar het werk begint een beetje saai te worden. (Of ben ik gewoon te verwend?)
Morgen moet ik naar de dokter om mijn 2de vaccinatie voor Bali te halen! Het komt nu echt dichtbij, maar met Bali komt helaas ook het einde van mijn reis dichterbij.. Nog 41 nachtjes en dan vlieg ik alweer terug.. Maarr, eerst nog een nieuw avontuur!
Vrijdag vlieg ik terug naar Sydney, vanwaar ik de trein naar Tamworth neem. Ik heb vanaf het begin gezegd dat ik heel graag mijn reis wil eindigen waar ik begon, dus ga ik nog ruim 2 weken op de outback-farm werken! Ik heb er onwijs veel zin in, ik ben benieuwd of Sam ('mijn' paard) me nog kent!!

Over het werken hier in Kabra heb ik verder niet zoveel te vertellen. Het is elke dag een soort routine: wakker worden, ontbijten, helpen met de was/afwas/stofzuigen enzovoorts, daarna tot lunch klussen, lunchen, klussen, avondeten, even op internet en naar bed. Alhoewel het saai klinkt, is het ook wel heel lekker om een ritme te hebben na al het 'onderweg' zijn. Vooral het op de bank zitten en televisie kijken met een kopje thee: Heerlijk! Gewoon weer eventjes deel uit maken van een gezin, ik had nooit verwacht dat ik dat zo zou missen. Maarrr nog een ruime maand en dan mag ik weer lekker deel uit maken van ons eigen gezin, thuis!

Tot dan toe laat ik jullie nog lekker meegenieten van de verhalen!

Liefs, Ester

  • 12 Mei 2010 - 11:02

    Mamien:

    Ik zet de theepot al klaar!
    Indonesische thee is ook lekker, volgens mij;-) geniet daar eerst maar van!

  • 12 Mei 2010 - 22:03

    Simone:

    Bovenaan dit bericht staat 23 graden!!!!!
    ook daar ben ik jaloers op.
    Even in een gezin zijn is goed om energie op te doen voor het vervolg van deze super trip!
    lieve groetjes!

  • 13 Mei 2010 - 08:37

    MoBaCh:

    Nou Es we hebben nog wel wat klusje hier liggen (verfen etc), ik laat ze wel liggen todat jij terug bent. Want volgens mij doe jij het beter dan dat wij het kunnen.
    Liefs Moos

  • 17 Mei 2010 - 08:00

    Bjorri:

    - mijn reis wil eindigen waar ik begon -

    Is surfen nu helemaal uit je systeem verdwenen? Dat was het eerste begin toch?

  • 18 Mei 2010 - 18:50

    Jolande:

    Vond ze die lamsklootjes tussen haar tanden misschien toch fijner Bart ...
    Je kan nog lang zat op de bank zitten hoor Es, neem het er nog maar even goed van!

  • 27 Mei 2010 - 09:45

    Mamien:

    Even ter informatie:
    Gisteren kreeg ik een sms-je van Ester; ze heeft het weer heel erg naar haar zin op Leconfield, de boerderij waar ze haar avontuur ook begonnen is! Voorlopig komt ze niet in de bewoonde wereld en dus ook niet on-line, dus we moeten een week of twee wachten op nieuwe verhalen.:-)

  • 31 Mei 2010 - 22:46

    Tanteniek:

    Lieve Ester, je zit nu midden in je laatste fase Australie. We zijn nog even benieuwd als in het begin naar je avonturen, maar moeten dus nog even wachten.
    Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kabra

Ester

In Australie, Where dreams can come true!! Wake up every morning, and it's just another day in paradise!

Actief sinds 09 Maart 2009
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 68166

Voorgaande reizen:

06 November 2016 - 30 November 2016

Zuid-Afrika

07 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Bali!

07 Oktober 2009 - 22 Juni 2010

Australië

22 Februari 2010 - 23 April 2010

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: